المجلة الدولية للعلوم والتقنية

International Science and Technology Journal

ISSN: 2519-9854 (Online)

ISSN: 2519-9846 (Print)

DOI: www.doi.org/10.62341/ISTJ

مجلة علمية محكّمة تهتم بنشر البحوث والدراسات في مجال العلوم التطبيقية، تصدر دورياً تحت إشراف نخبة من الأساتذة

Analysis of Survey Data on Open Educational Resources

الملخص
تعرض هذه الورقة التحليل الاولي لبيانات الاستبيان الذي تم اجراؤه في كلية تقنية المعلومات بجامعة طرابلس حول استخدام المصادر المفتوحة المصدر لدى الطلبة. تم تجميع البيانات من الطلبة بصورة الكترونية. الهدف من هذا الاستبيان هو تقييم مدى ادراك الطلبة واستخدامهم للمصادر التعليمية المفتوحة المصدر داخل الكلية. نتائج الاستبيان كشفت ان 90% من طلبة الكلية يستخدمون المصادر التعليمية المفتوحة المصدر.
Abstract
This paper reports on a preliminary analysis of survey data on using open educational resources at the Faculty of Information Technology, University of Tripoli. The survey data was collected electronically from students. The objective of the survey is to assess the awareness and usage of open educational resources within the faculty. Results of our survey reveal that 90% of students are using open educational resources