المجلة الدولية للعلوم والتقنية
International Science and Technology Journal
مجلة علمية محكمة ينشرها
تحت إشراف
مجلة مفتوحة الوصول
ISSN: 2519-9854 (Online)
ISSN: 2519-9846 (Print)
مجلة علمية محكّمة تهتم بنشر البحوث والدراسات في مجال العلوم التطبيقية، تصدر دورياً تحت إشراف نخبة من الأساتذة
A SIMULATION MODEL FOR SPARK IGNITION ENGINE FUELED WITH NATURAL GAS-HYDROGEN BLENDS
الباحث(ون): | - Ahmed S. Algrady
- Mohamed S. Oun
- Mohammed H. Elhsnawi
|
المؤسسة: | University Of Zawiay University Of Tripoli Alzaytouna University |
المجال: | التقنيات الميكانيكية و المواد الهندسية |
منشور في: | العدد السابع عشر - أبريل 2019 |
الملخص
تمت دراسة تأثير مزيج وقود الغاز الطبيعي مع الهيدروجين بسبب قدرتها على إنتاج انبعاثات عادم منخفضة مقارنة بالوقود التقليدي، تم اختبار تحليل خصائص النموذج الرياضي لمحرك اشعال بالشرارة يستخدم الوقود الطبيعي في بحث سابق. [1]
في هذا البحث تم تقديم ملحق للنموذج الرياضي وبيانات الأداء للمحرك بواسطة الورقة السابقة [1]، يتم تطبيقه باستخدام لغة FORTRAN، وخصائص الاحتراق لمحرك احتراق يعمل بوقود الغاز الطبيعي مخلوط بغاز الهيدروجين، تم العمل في نسبة انضغاط 8 ، سرعة المحرك 2000 دورة في الدقيقة ونسبة الهواء الى الوقود بين 0.9 الى 1.4
أظهرت النتائج أن الكفاءة الحرارية زادت مع زيادة مخلوط الهيدروجين بنسبة تزيد عن 20%. أشارت الدراسة إلى أن الجزء الأمثل من الهيدروجين في مخلوط الغاز الطبيعي مع الهيدروجين هو حوالي 20% للحصول على حل وسط في أداء المحرك والانبعاثات.
Abstract
Natural gas and hydrogen were studied due to their ability to produce low exhaust emission compared to the conventional fuel. Computer model characteristics analysis of a spark-ignited engine fueled with natural gas were investigated [1].
In this paper an extension of the model and a performance data are presented for the engine by the previous paper [1], is applied using FORTRAN language, combustion characteristics of a direct-injection spark-ignited engine fueled with natural gas–hydrogen blends under compression ratio 8, engine speed 2000 rpm and excess air ratio 0.9 - 1.4 were investigated.
The results showed that the thermal efficiency increased with the increase of hydrogen fraction at exceed 20%. The study suggested that the optimum hydrogen volumetric fraction in natural gas–hydrogen blends is around 20% to get the compromise in both engine performance and emissions.