Open Access Journal

International Science and Technology Journal

ISSN: 2519-9854 (Online)

ISSN: 2519-9846 (Print)

DOI: www.doi.org/10.62341/ISTJ

A peer-reviewed and open access journal concerned with publishing researches and studies in the field of applied sciences and engineering

Published by

Supervised by

Exploring Corrective Feedback in Second Language Writing: A narrative Literature Review

الملخص
تقدم هذه المراجعة الادبية تحليلا شاملا للأبحاث المتعلقة بالمراجعة التصحيحية في الكتابة بلغة ثانية، مستندة الى اطر نظرية وتطبيقيات عملية. تتضمن هده الدراسة مراجع 33 دراسة تمت بين عامي1996 و2023، وتسلط الضوء على موضوعات رئيسية مثل إدراك المعلمين، تفاعل الطلاب، استراتيجيات المراجعة التصحيحية، والتقدم التكنولوجي في تقديم هذه المراجعة. بالإضافة الي ذلك، يتم استكشاف المنهجيات المتبعة، فاعلية الانواع المختلفة من المراجعة التصحيحية، والتفاعلات بين الطلاب والمعلمين لتوضيح الديناميكية المعقدة للمراجعة التصحيحية في سياقات اللغة الثانية المتنوعة. تشير النتائج الي انه على الرغم من الدعم الكبير الذي تحظى به المراجعة التصحيحية في تحسين دقة اللغة الثانية، فإن التباينات بين ممارسات المعلمين وتصورات الطلاب تستدعي المزيد من البحث لضمان توافق أفضل بين الممارسات التربوية واحتياجات المتعلمين. في خاتمة هذه الدراسة، يتم تقديم بعض التوصيات للبحوث المستقبلية والاستراتيجيات التربوية................. الكلمات المفتاحية:........... المراجعة التصحيحية الكتابية، الكتابة في اللغة الثانية، مشاركة الطلاب، استراتيجيات المعلم
Abstract
This literature review synthesises research on corrective feedback (CF) in second language (L2) writing, utilising theoretical frameworks and practical applications. Including 33 studies dated between 1996 and 2023, the review highlights key themes such as teacher cognition, student engagement, and feedback strategies, and technological advancement in feedback provision. In addition, methodological approaches, effectiveness of different types of feedback, and student-teacher interactions are explored to identify the complex dynamic of corrective feedback within diverse L2 contexts. The findings indicate that while CF has wide support in enhancing L2 accuracy, inconsistencies between teacher practices and student perceptions require further research so that pedagogical practices can be made to better align with learners needs. Some implications for future research and pedagogical strategies are provided in the conclusion..................... Keywords:........... written corrective feedback, Second Language Writing, student engagement, teacher strategies