Open Access Journal

International Science and Technology Journal

ISSN: 2519-9854 (Online)

ISSN: 2519-9846 (Print)

DOI: www.doi.org/10.62341/ISTJ

A peer-reviewed and open access journal concerned with publishing researches and studies in the field of applied sciences and engineering

Published by

Supervised by

Obstacles Encountered by Secondary School Students in Using Comparison of English Adjectives and Adverbs.

الملخص
يتناول هذا البحث الصعوبات التي تواجه الطلاب عند استع المقارنة بين الصفات والظروف في اللغة الإنجليزية. الغرض من هذه الدراسة هو التعرف على هذه الصعوبات والطرق المقترحة لعلاجها استعمل الباحث وسيلتان في هذه الدراسة وهي اختبار للطلاب واستبانة للمدرسين. مجموع الطلاب الذين اشتركوا (40) طالباً من المرحلة الثانوية بالزاوية ( المطرد ) وكذلك (10) مدرسين يدرسون اللغة الإنجليزية في هذه المنطقة. استعمل الباحث طريقة Spear Brown لتحليل النتائج ومن أهم النتائج التي توصل إليها الباحث هي أن الطلاب يواجهون صعوبات في المقارنة بين الصفات والظروف في اللغة الإنجليزية كما أنهم يواجهون صعوبات في التمييز بين الصفات والظروف لان بعض الصفات تنتهي بحرفين وهما ( L,Y ) وكذلك الصفات والظروف التي لها نفس المقارنة ونفس صفة التفضيل العليا Good,beet-best,well,better-bestأمابالنسبة للمدرسين فإنهم لا يهتمون بشرح المقارنة بين الصفات والظروف ، وللتغلب على هذه الصعوبات والمشاكل وضع الباحث بعض التوصيات ومنها حث المعلمين على عدم التركيز على الأعمال التحريرية وإهمال الاعمال الشفوية وذلك لتعزيز الفهم عند الطلاب في هذا المجال وكذلك أوصى الباحث على التركيز على المقارنة الصفات والظروف وذلك باستخدام طرق مختلفة في تدريس القواعد................... الكلمات المفتاحية:.............. الصعوبات، المرحلة الثانوية، اختبار الطلاب، التمييز بين الصفات والظروف، التوصيات
Abstract
This study investigates the difficulties faced by students in using the comparison of English adjectives and adverbs. The purpose of this study is to determine the degree to which students struggle with comparing English adjectives and adverbs; it also to identify potential remedies. The researcher used two data collection instruments: students' tests and teachers 'questionnaires, these were conducted to explore the obstacles in using comparisons of English adjectives and adverbs, the sample of the study was composed of 40 students and 10 teachers in Al- Motred secondary schools in Zawia. The researcher used the Spear Brown method with an expert in analyzing the results. The findings of the study is that the students encounter obstacles in using comparison of English adjectives and adverbs,. It is also found that the learners confused adjectives with adverbs since some words are similar in adjectives and adverbs. Moreover, they end with "ly" such as early and daily the study also confirms that the students confused adjectives with adverbs since the adjective "good" and adverb "well" have the same comparatives and superlatives forms. Finally, the study proved that most of English teachers do not give enough explanation in teaching the comparison of adjectives and adverbs. It is recommend that teaches should focus both oral and written practice to reinforce students' knowledge of the comparison of English adjectives and adverbs. It is also recommended that teachers should emphasize on the different treatments of comparison of English adjectives and adverbs by different schools of grammar. .................... Key words:.......... Difficulties, English adjectives and adverbs, Students ' test, Secondary schools, English teachers.