Open Access Journal

International Science and Technology Journal

ISSN: 2519-9854 (Online)

ISSN: 2519-9846 (Print)

DOI: www.doi.org/10.62341/ISTJ

A peer-reviewed and open access journal concerned with publishing researches and studies in the field of applied sciences and engineering

Published by

Supervised by

An investigation into the English Needs of OSH students at the Higher Technical Institute of Occupational Safety and Health, Libya.

الملخص
استهدفت هذه الدراسة إلى التحقيق في احتياجات التعلم لطلاب الدبلوم العالي في السلامة والصحة المهنية في ليبيا. حيث اعتمدت هذا الدراسة للحصول على البيانات من 40 طالبًا في السلامة والصحة المهنية على استبيان يحتوي على احتياجات الطلاب والمعروفة باسم الضروريات والرغبات والنواقص. كشفت النتائج أن غالبية الطلاب اعتبروا اللغة الإنجليزية مهمة للغاية لمهنتهم المستقبلية. ظهرت النتائج أيضًا أن الطلاب لديهم توقعات عالية لاستخدام اللغة الإنجليزية للتواصل سواء في المحادثة أو الكتابة لمهنتهم المستقبلية كموظفي صحة وسلامة مهنية. كما أشارت النتائج إلى أن النواقص لدى الطلاب كانت فيما يتعلق بمهارات اللغة الرئيسية، وهي التحدث والكتابة والاستماع بينما أشار عدد قليل جدًا من الطلاب إلى نقصهم في تحسين مهاراتهم اللغوية الجزئية. وأظهرت النتائج أيضًا احتياجات الطلاب لتحسين مهاراتهم اللغوية على المستويين الرئيسي والجزئي لمستقبلهم المهني ومكان العمل واحتياجاتهم لبعض الموضوعات التي يجب تضمينها في برنامج دورة اللغة الإنجليزية في الصحة والسلامة المهنية والحاجة إلى المزيد من أساليب التعليم المعاصرة التي تتضمن استخدام تكنولوجيا المعلومات في تعلم الصحة والسلامة المهنية. نأمل أن تكون نتائج الدراسة ضرورية لمديري مؤسسات قطاع الصحة والسلامة المهنية وصناع السياسات ومدرسي اللغة الإنجليزية في الصحة والسلامة المهنية ومطوري المناهج من أجل تحسين جودة دورات اللغة الإنجليزية والتركيز بشكل أكبر على احتياجات الطلبة الذين يعتزمون أن يصبحوا موظفي سلامة وصحة مهنية.......... الكلمات المفتاحية:...... تحليل الاحتياجات، احتياجات المتعلمين، السلامة والصحة المهنية، تعليم اللغة الإنجليزية لأغراض خاصة.
Abstract
Needs analysis is the initial step before designing an ESP course program. This study used a quantitative approach to gather data from 40 Occupational Safety and Health (OSH) higher diploma students in Libya. The data was collected using a descriptive questionnaire that asked about the students' current and target needs, commonly referred to as necessities, wants, and lacks. The findings showed that most students thought English was crucial for their future careers as safety officers and that they had high expectations for using English for communication in both oral and written text in the target situations for their future careers as safety officers. The findings indicated the students ' lack was concerning particular macro-skills, namely speaking , writing and listening which needed improvement, while very few students indicated their lack of improvement in their micro-skills. The findings also indicated the degree of difficulty for students to perform certain activities that needed improvement. The findings also demonstrated the students' need to improve their language skills at both the macro and micro levels for their future career and workplaces. The findings also displayed the students' needs towards the importance of some topics to be included in their SOH English course program. The findings also revealed that almost all students wanted more contemporary learning approaches and teaching materials that include the use of IT technology& simulation labs in their OSH course. Hopefully, the results of the study will be essential for the managers of OSH industry, OSH English instructors and material developers in order to improve the quality of the ESP courses to concentrate more on the needs of the learners who intend to become safety officers................... Keywords:.............. Need Analysis, Learners’ Needs, Occupational Safety and Health, ESP.