International Science and Technology Journal

Home < Articles < Article Details

Academic Writing Difficulties of Writing Essays for ESP among Students of Faculty of Computer Technology: Azzawia

الملخص
تُمثل الكتابة باللغة الإنجليزية تحديًا كبيرًا للطلاب الذين يدرسون تكنولوجيا المعلومات في كلية الزاوية لتقنية الحاسوب ويدرسون اللغة الإنجليزية للأغراض الخاصة. تتناول هذه الدراسة صعوبات الكتابة الشائعة التي يواجهها طلاب تكنولوجيا المعلومات في كلية تقنية الحاسوب: الزاوية، حيث تم التركيز على القواعد والمفردات والترابط اللغوي والمصطلحات التقنية. باستخدام تحليل نوعي للمحتوى، وقد حُللت واجبات الطلاب الكتابية لتحديد الأنماط والأخطاء المتكررة. كشفت النتائج أن الطلاب يواجهون صعوبات في بناء الجمل، والاستخدام المناسب للمفردات المتعلقة بتكنولوجيا المعلومات، وتنظيم الأفكار بشكل عام. تؤثر هذه التحديات على قدرتهم على التواصل بفعالية في البيئات الأكاديمية والمهنية. تقترح الدراسة استراتيجيات تعليمية مُحددة لتحسين مهارات الكتابة لدى الطلاب وسد الفجوة بين المعرفة التقنية والكفاءة اللغوية.................. الكلمات المفتاحية:............ مهني، أغراض، خاص، قواعد نحوية، التفكير النقدي، التناسق والتماسك، تدقيق لغوي.
Abstract
Writing in English is a significant challenge for students of information Technology who study English for Specific Purposes (ESP). This study examines common writing difficulties faced by IT students in the Faculty of Computer in Azzawia, Libya, focusing on grammar, vocabulary, coherence, and technical terminology. Using qualitative content analysis, students written assignments were analyzed to identify recurring patterns and errors. The findings reveal that students struggle with sentence structure, appropriate use of vocabulary related to IT, and over all organization of idea. These challenges affect their ability to communicate effectively in academic and professional settings. The study suggests target instructional strategies to improve students' writing skills and bridge the gap between technical knowledge and linguistic proficiency....................... Keywords:................ Professional, Purposes, Specific, Syntax, Critical thinking, Coherence & cohesion, Proofreading.