International Science and Technology Journal
Published by
Under supervision of
Open Access Journal
ISSN: 2519-9854 (Online)
ISSN: 2519-9846 (Print)
A peer-reviewed and open access journal concerned with publishing researches and studies in the field of applied sciences and engineering
Study of student attitudes towards E-learning: case of faculty science in TOBRUK university/Libya
Researcher(s): | - Khamisa .A.Yousef
- Abdulfatah Ibrahim
- Aziza Rashed
|
Institution: | Department of Computer Faculty Of Science University Of TOBRUK Libya |
Field: | العلوم العامة: الرياضيات و الاحصاء و الفيزياء |
Published in: | 17th volume - April 2019 |
الملخص
تعتبر أساليب التعلم الإلكتروني واحدة من أكثر المجالات البحثية إثارة للاهتمام في مجال التعليم والتدريب في العقد الماضي. تعتمد عملية التعلم على الأجهزة الإلكترونية لضمان عرض الطالب في التعليم العالي. نظرًا لأن معظم الجامعات العالمية اعتمدت التعليم الإلكتروني كأداة للتدريس ، فإن الغرض من هذه الدراسة هو دراسة اتجاهات الطلاب نحو التعلم الإلكتروني. كان عينة لهذه الدراسة 306 طالبا من كلية العلوم في جامعة طبرق. باستخدام(UTAUT) تم استخدام استبيان تم تكييفه من UTAUT لجمع البيانات ، والتي يتم تحليلها بشكل وصفي باستخدام إحصائيات IBM SPSS الإصدار 21. وخلصت الدراسة إلى أن الأداء المتوقع ، والجهد المتوقع ، والتأثير الاجتماعي ، والموقف تجاه التكنولوجيا والاكتفاء الذاتي جميع المحددات الهامة للنوايا السلوكية لاستخدام التعلم الإلكتروني.
Abstract
E-learning styles are considered one of the most interesting research areas in the field of education and training in the last decade. The learning process depends on electronic devices to assure the student’s presentation in higher education. As most world universities have adopted e-learning as tool for teaching, the purpose of this paper is to study students attitudes toward e-learning. The sample for this study was 306 students from the science faculty in a TOBRUK’S university. By using(UTAUT), a questionnaire adapted from UTAUT is used to collect data, which is then descriptively analyzed by using IBM SPSS statistics version 21. The study concluded that performance expectancy, effort expectancy, social influence, attitude toward technology and self-sufficiency are all significant determinants of behavioral intentions to use e-learning