International Science and Technology Journal

Published by

Under supervision of


Open Access Journal

ISSN: 2519-9854 (Online)

ISSN: 2519-9846 (Print)

DOI: www.doi.org/10.62341/ISTJ

A peer-reviewed and open access journal concerned with publishing researches and studies in the field of applied sciences and engineering

Published by

Under supervision of

MODELLING AND MESH GENERATION OF STEERED-TOWS FOR WOVEN ENGINEERING FABRICS

الملخص
بما ان متصفحة المواد المركبة النسيجية بصلبة متغيرة ممكن الحصول عليها الان بواسطة توجيه المجدولة او الخيط (مجموعة من الالياف مجدولة مع بعض في النسيج الهندسي) اذا نمذجة التباين في اتجاه جدائل والذي يحاكي بالضبط التباين في النسيج الهندسي الحقيقي ضرورة ملحة من اجل تقدير واقعي لصلابة و قدرة تحمل التحميل لمتصفحات المواد المركبة النسيجية. ماتلاب كود Steered Towتم تعديله من ماتلاب كود Varifab والذي تم تطويره بواسطة الكاتبين ]88[ لنمذجة التباين في اتجاهات زوايا الجدائل التي انتجت من توجيه نسيج هندسي منسوج. التحويرات تمت في خوارزميات Varifab . الكود الجديد قادر على اعادة انتاج شبكة من العناصر المتناهية بزوايا قص مختلفة في كل عنصر متناهي. الشبكة المنتجة ملائمة لكي تستخدم في محاكاة للعناصر المتناهية لتحقق و اخذ فكرة عامة على دور الجدائل الموجهة في تغيير صلابة المواد المركبة النسيجية في المتصفحة. باستخدام طريقة مبسطة للمحاولة والخطاء؛ التباين في اتجاه الجدائل الذي انتج بالتوجيه تم نمذجته بنجاح في كود للعناصر المتناهية بواسطة Steered_Tows كود
Abstract
Since generating a textile composite lamina with variable stiffness is possible now by steering tows, modeling the variation in the orientation of tows as exactly as possible is a clamant need for more realistic estimation of the stiffness and loading carrying capacities of textile composite laminate. A Matlab numerical 'Steered-Tow' code was modified from an existed Matlab code Varifab created by the author [88] to model the variation in the tows orientation angles that generated from steering a woven engineering fabric. The modification was taken place in the Varifab algorithm. The new code is able to reproduce a finite element mesh with different shear angle in each single element. The generated mesh is suitable for further finite element simulation to investigate and take general view about the role of steered-tows on alteration of textile composite stiffness within a lamina. Using a simple try and error method the variation in tows due to steering was successfully model in a finite element code by 'Steered Tows' code.