International Science and Technology Journal
Published by
Under supervision of
Open Access Journal
ISSN: 2519-9854 (Online)
ISSN: 2519-9846 (Print)
A peer-reviewed and open access journal concerned with publishing researches and studies in the field of applied sciences and engineering
الطرق الحديثة لتعليم جدول الضرب
Researcher(s): | |
Institution: | كلية التربية أبو عيسى- جامعة الزاوية |
Field: | العلوم العامة: الرياضيات و الاحصاء و الفيزياء |
Published in: | 25th volume - April 2021 |
الملخص
تهدف هذه الدراسة لمعرفة تأثير الطرق الحديثة لتعليم جدول الضرب على التلاميذ، والتركيز على كل التأثيرات الإيجابية والسلبية وذلك باستخدام المنهج الوصفي. استخدمت الباحثة اداة الدراسة الاستبانة اشتملت الاستبانة عدد المحاور20 فقرة.
تكونت عينة الدراسة من معلمي الزاوية الغرب، وقد أشارت النتائج أن الطرق الحديثة لتعليم جدول الضرب مقبولة وبنسبة تصل الى 61.02%.
Abstract
The study to knowledge of effect of the Modern Methods of the Teaching the Multiplication Taple using the descriptive approach, and focus on both positive and negative effect, using descriptive approach. The researcher used the study tool, the questionnaire, the questionnaire included a number of axes containing 20 items.
The sample of the study consisted of teachers of the schools of the West Zawia.
The results indicated, that the Modern Methods of the Teaching the Multiplication Taple are acceptable by up to 61.02%.