International Science and Technology Journal

Published by

Under supervision of


Open Access Journal

ISSN: 2519-9854 (Online)

ISSN: 2519-9846 (Print)

DOI: www.doi.org/10.62341/ISTJ

A peer-reviewed and open access journal concerned with publishing researches and studies in the field of applied sciences and engineering

Published by

Under supervision of

الطرق الحديثة لتعليم جدول الضرب

الملخص
تهدف هذه الدراسة لمعرفة تأثير الطرق الحديثة لتعليم جدول الضرب على التلاميذ، والتركيز على كل التأثيرات الإيجابية والسلبية وذلك باستخدام المنهج الوصفي. استخدمت الباحثة اداة الدراسة الاستبانة اشتملت الاستبانة عدد المحاور20 فقرة. تكونت عينة الدراسة من معلمي الزاوية الغرب، وقد أشارت النتائج أن الطرق الحديثة لتعليم جدول الضرب مقبولة وبنسبة تصل الى 61.02%.
Abstract
The study to knowledge of effect of the Modern Methods of the Teaching the Multiplication Taple using the descriptive approach, and focus on both positive and negative effect, using descriptive approach. The researcher used the study tool, the questionnaire, the questionnaire included a number of axes containing 20 items. The sample of the study consisted of teachers of the schools of the West Zawia. The results indicated, that the Modern Methods of the Teaching the Multiplication Taple are acceptable by up to 61.02%.