International Science and Technology Journal

Published by

Under supervision of


Open Access Journal

ISSN: 2519-9854 (Online)

ISSN: 2519-9846 (Print)

DOI: www.doi.org/10.62341/ISTJ

A peer-reviewed and open access journal concerned with publishing researches and studies in the field of applied sciences and engineering

Published by

Under supervision of

تقييم الاداء المروري لتقاطع مدخل بني وليد الجنوبي

الملخص
يتلخص موضوع الدراسة في تقييم حركة المرور علي أحدي التقاطعات لمدينة بني وليد, والتي شهدت في الآونة الاخيرة اختناقات مرورية وشلل شبه تام لانسياب المرور, في هذه الدراسة سيتم أجراء الدراسة الحقلية لمنطقة الدراسة, والتي ستشمل عملية جمع البيانات لمعرفة حالة الطرق وعرض الحارات وطبوغرافية المنطقة والمباني المجاورة واتجاهات حركة المرور, وذلك عن طريق عملية المسح, وسنستخدم عملية العد والقياس لمعرفة عدد المركبات وأنواعها الوظيفية واتجاهات الحركة علي التقاطع وزمن مرور المركبات, ومعرفة وحساب انسياب المرور ومستوي الخدمة وسعة التقاطع وتحديد نقاط التصادم وتحديد نوعية هذا التقاطع. توصلت الدراسة الي استنتاجات وبيانات من عملية تقييم الموقع يمكن استخدامها والاستناد عليها لأي عمليات تطوير او تغيير للموقع, تم تحليل كل البيانات والمعلومات عن المنطقة ووصلت الدراسة الي توصيات أهمها تغيير التقاطع الي جزيرة دوران, وفي اقل الاحتمالات أضافة جزرة وسطية لتفادي عمليات التصادم, هذه الدراسة هي تقييم وجمع معلومات.
Abstract
This study target focusses on traffic evaluation for one of the road intersections in BaniWalid city. Since, the road traffic congestion recently occurred which caused traffic obstruction and scarcely move. Consequently, in this study, the field study is curried out for a particular area. The scanning process is utilized for data collection in order to investigate road condition, lane width, area topography, around buildings and traffic directions. In addition, the account mode and measurement used to demonstrate the vehicles number and their functional types, directions movement throughout the intersection, traffic time, as well as to know and measure the traffic flow, service level, intersection capacity, determination of collisional points and intersection type. Therefore, the deduction of the study and reporting assessment results about the location illustrated that can be a reliable source of information and utilized for any development operations or location change. Moreover, the data analysis and information about the studied area were conducted, it revealed that the intersection is recommended to be substantially changed to the roundabout or at least to add a roundabout in the center of the intersection to avoid traffic collision events