International Science and Technology Journal
Published by
Under supervision of
Open Access Journal
ISSN: 2519-9854 (Online)
ISSN: 2519-9846 (Print)
A peer-reviewed and open access journal concerned with publishing researches and studies in the field of applied sciences and engineering
Simulation Design and Hardware Implementation of Optimization Real Traffic Light Control System
Researcher(s): | - Ahmed J. Abougarair
- Ali Ben-Ashour
- Adel A. Abosdel
|
Institution: | University of Tripoli University of Zawia Azzaytuna University |
Field: | علوم الحاسوب و النظم الخبيرة وتقنية المعلومات |
Published in: | Special volume - February 2022: SCITCS1 |
الملخص
في العديد من المدن الكبرى يعتبر الإزدحام المروري مشكلة واسعة الإنتشار ويمكن أن يؤدي الإزدحام إلى العديد من المشاكل مثل الوقت الضائع والوقود المستهلك، وكلها لها تأثير ضار على الإقتصاد والبيئة والحياة بشكل عام. إحدى المشكلات الرئيسية المتعلقة بإشارات المرور الحالية في معظم دول العالم اعتمادها على التوقيت الثابت أو الإستاتيكي لإعدادات الضوء الأخضر والأصفر والأحمر، دون النظر إلى كثافة حركة المرور الفعلية في كل مسار وبالتالي فإن ذلك قد يؤدي إلى إزدحام فى بعض المسارات دون غيرها. ونتيجة لذلك، تم إقتراح حل لهذه المشكلة في هذه الورقة، وهو تصميم فترات زمنية متغيرة لاشارات التقاطع المروري وذلك من خلال إنشاء أنظمة ذكية للتحكم في حركة المرور إعتمادا على عدد السيارات فى كل مسار في ذلك التقاطع المروري بالإضافة الى عدد المسارات الموجودة في كل تقاطع. في هذا البحث تم إستخدام تصميم نظام الإشارات الزمنية المتغيرة للإشارة المرورية لطريق المطار والتي تقع غرب طرابلس وهي من أكثر إشارات المرور إزدحاماً لأنها تعتبر واحدة من المداخل الرئيسية للعاصمة وذلك لتقليل الإزدحام المروري وخفض زمن عبور التقاطع. ان المنهجية الأولى المتبعة فى هذه الورقة تعتمد على تقنيات الإنترنت وذلك بأخذ صور من خرائط جوجل والتى تعطي مجموعة من الالوان التى تعبر عن كثافة حركة المرور وإعتمادا على هذه الكثافة تم تصميم النظام الزمنى الديناميكي للألوان الخضراء والحمراء والصفراء أما التقنية الثانية المتبعة في هذه الورقة فكانت تستخدم نظام التحكم المنطقي الضبابي وللتحقق من فعالية التصميم تم إستخدام نظام العرض الثلاثي لمحاكاة النظام وذلك بتصميم سيناريوهات مختلفة. أخيرا تم تصميم دائرة عملية تعتمد على المتحكم الاردينو وذلك لمقارنة نتائج المحاكاة مع نتائج الدائرة العملية، ومن خلال النتائج المتحصل عليها يتضح أن النظام الذكي للإشارات الضوئية يعمل على تقليل الإزدحام بشكل كبير، وذلك من خلال التحكم في المدة الزمنية لإشارات المرور حسب حالة الإزدحام وأن النظام المستخدم أعطى كفاءة عالية جدا.
Abstract
In many major cities, traffic congestion is a widespread problem and the congestion can result in numerous losses, including lost time and wasted fuel, all of which have a detrimental impact on the economy, the environment, and general quality of life. One of the main problems with the current traffic lights in most countries of the world is based on the fixed timing of the green, yellow and red-light settings, without looking at the actual traffic density in each lane. As a result, a good solution has been proposed in this paper, which is the renewal of traffic control systems by constructing intelligent traffic control systems based on road density at each traffic intersection and road width. In this paper, an approach was presented based on the number of cars in each lane to improve the time signals of the airport road traffic signal, which is located west of Tripoli, and it is one of the busiest traffic lights because it is considered one of the main entrances to the capital to reduce traffic congestion and road network crossing times. The proposed methodology uses algorithm-based Google Application Programs Interface (API), Fuzzy Logic Control (FLC), and Driving Scenarios Designer-based 3D display. To verify the effectiveness of the design, the simulation data was compared with the data obtained from the designed experimental circuit. From the obtained results, it is clear that the smart system of traffic lights works to reduce congestion significantly, by controlling the length of time for traffic lights depending on the congestion situation.