International Science and Technology Journal
Published by
Under supervision of
Open Access Journal
ISSN: 2519-9854 (Online)
ISSN: 2519-9846 (Print)
A peer-reviewed and open access journal concerned with publishing researches and studies in the field of applied sciences and engineering
Introducing Interactive Teaching in Electronic Learning Process
Researcher(s): | - Asis. Prof. Nuri Abrahem Elshamam
|
Institution: | Asmarya Islamic University |
Field: | علوم الحاسوب و النظم الخبيرة وتقنية المعلومات |
Published in: | 29th volume - April 2022 |
الملخص
لقد غيرت التكنولوجيا كيفية وصول الأشخاص إلى المعلومات وجمعها ودراستها ومحاكاتها ونقلها، وقد وفرت الأدوات والتطبيقات والعمليات التي تمكن أفراد مجتمع المعلومات من ذلك. يعتقد العديد من المعلمين أنه يمكن استخدام شبكات الكمبيوتر والاتصالات بشكل منتج لدعم وتمكين الإصلاح المطلوب في العملية التعليمية. يمكن لتقنيات المعلومات الجديدة أن تمنح المعلمين والطلاب مزيدًا من الدعم خلال الفصل الدراسي، بحيث يحصل المعلم على فرص إضافية للنهج الإبداعي لتنظيم العملية التعليمية، والتعاون التربوي، لإشراك الطلاب في عملية تطوير البيئة التعليمية للمعلومات الإلكترونية. ويتم لعب الدور الرئيسي في العملية التعليمية من قبل الطالب الذي لا يمكن أن يكون على علم فقط بل قادر أيضًا على اكتساب المهارات والقدرات العملية. ويتم تحقيق فعالية التعليم عالي الجودة من خلال تفعيل الطالب نفسه. لا يركز التعليم المهني الحديث في الانتقال إلى نظام متدرج من تدريب المتخصصين على نقل المعرفة الجاهزة ولكن على التدريس للعثور على هذه المعرفة وتطبيقها في حالات قريبة من الواقع. إن العملية التعليمية التي تعتمد على استخدام أساليب التدريس التفاعلية، والتي يتم تنظيمها بمشاركة جميع طلاب المجموعة دون استثناء في عملية التعلم، تسهل ذلك. وسوف يتم النظر، خلال هذه الورقة، في إدخال أشكال تفاعلية للتدريس في العملية التعليمية لمؤسسات التعليم العالي.
Abstract
Technology has now changed or altered how people access, gather, study, simulate, and transmit information. Today's technologies provide the tools, applications, and processes that empower information society individuals. Many educators believe that computer and communications networking can be employed productively to support and enable needed reform in educational process. New information technologies can give teachers and students more power in classroom. Teacher obtains additional opportunities for creative approach to organization of educational process, educational collaboration, for involving students in the process of Electronic Information Educational Environment (EIEE) development. The main role in the educational process is played by a student who can be not just definitely informed but also is capable to acquire practical skills and abilities. The effectiveness of high-quality education is achieved by activization of a student himself. Modern professional education in the transition to a tiered system of specialists training is focused not on the transfer of ready knowledge but on teaching to find this knowledge and to apply them in situations close to the professional conditions. The educational process, relying on use of interactive methods of teaching, which is organized with involvement of all students of the group, without exception, in the learning process, facilitates this. Introduction of interactive forms of teaching in the educational process of higher education institutions will be discussed in this paper.