International Science and Technology Journal
Published by
Under supervision of
Open Access Journal
ISSN: 2519-9854 (Online)
ISSN: 2519-9846 (Print)
A peer-reviewed and open access journal concerned with publishing researches and studies in the field of applied sciences and engineering
An attendance system for exams using face recognition based on MTCNN and OpenCV algorithms
Researcher(s): | - Khaled Elabbani
- Ahmed Jafar
- Waleed Khalafullah
|
Institution: | Collage of Computer Technology Benghazi |
Field: | علوم الحاسوب و النظم الخبيرة وتقنية المعلومات |
Published in: | 30th volume - July 2022 |
الملخص
ساهت تقنيات الذكاء الاصطناعي على تحسين أداء المؤسسات ورفع من كفاءتها، حيث تعتبر المصادقة والتحقق من الهوية من الاعتبارات الرئيسية للمؤسسات التعليمية ومراكز الامتحانات، في هذه الورقة تم اقتراح نظامًا آليًا قائمًا للتعرف على الوجوه عوضا عن الطرق التقليدية التي تستغرق وقتا وجهدا لحصر حضور الطلبة والتحقق من عدم انتحال الشخصية، حيث يستخدم النظام المقترح خوارزمية LBP للتعرف على الوجه وخوارزميات Haar-Cascade و MTCNN لاكتشاف الوجه. استخدمت لغة البايثون في تنفيد المقترح مع مكتبة OpenCV في تطبيق خوارزمية التعرف على الوجه .بالإضافة إلى ذلك، يقوم النظام بتوليد جداول بيانات حصر الطلبة بشكل آلي.
Abstract
In access systems, authentication and identity verification are major considerations. Face recognition has been widely used in numerous applications and is helpful in validating biometrics. Most educational institutions and examination centers find it challenging to manage attendance using the traditional system. Institutions have been very concerned about student attendance, which takes a lot of time and effort to determine and is a laborious job with a high chance of error during the data entry into the computer. This paper proposed a face recognition-based automated system for storing records of attendance. The proposed system uses the LBP algorithm for facial recognition and the Haar-Cascade and MTCNN algorithms for face detection. Additionally, the system creates a data table to track students' attendance along with a request for access from the student.